torsdag 6 maj 2010

The last song

Som ni säkert förstått så är jag och Klara väldigt förtjusta i Nicholas Sparks filmer. A walk to remember, the notebook, Dear John, tre stora kärleksfilm tips från oss. Böckerna däremot är jag inte lika förtjust i. Varken dagboken eller undrens tid (a walk to remember) imponerade på mig. Men Klara blev helt frälst i Dear John.

Imorgon har en ny Nicholas Sparks historia biopremiär, The last song. Jag tror inte att the last song kommer ha samma klass som de tidigare filmerna. Huvudrollsinnehavaren är nämligen Miley Cyrus. Miljontals småflickor världen över avgudar Miley Cyrus och det gör även många ungdomar. Men själv är jag inte mycket för disney-kändisar. För mig har Miley Cyrus en stor mussepiggliknande disneystämpen på sig och den kommer nog sitta fast ett bra tag. Hela filmen känns dessutom överdrivet disney söt.

Ganska besviken blev jag. Jag kan inte se Miley Cyrus i ett seriöst sammanhang utan att föreställa mig att hon har Hannah Montana peruken och de glitrande paljetkoftorna på sig. Det funkar bara inte.

2 kommentarer:

  1. Jag vet några som sett förhandsvisningen och som inte heller trodde Miley skulle kunna göra ett bra jobb men som sen blev väldigt förvånade :) Tydligen ska filmen vara sjukt sorglig iaf.

    SvaraRadera
  2. Va roligt att höra! Jag ska på den imorgon (fredag). :)

    SvaraRadera