tisdag 25 december 2012

Intervju med Jessica Schiefauer

I november hälsade jag och min kompis på Jessica Schiefauer i hennes lilla skrivarlya. Schiefauer är författaren bakom de lysade böckerna Pojkarna och Om du var jag. När vi fick i uppgift att göra ett yrkesporträtt i skolan var det ingen tvekan om att det var henne vi ville intervjua. Jag kan säga helt ärligt att Jessica är en otroligt trevlig och klok person i verkligheten och jag hoppas att vi kommer få läsa mycket mer av henne även i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin video! Hon är en väldigt cool och annorlunda författare, jag har dock alltid undrat hur man egentligen uttalar hennes efternamn, haha!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se en video med Schiefauer! Inspirerande att höra henne berätta om hur det är att vara författare.

    SvaraRadera