onsdag 12 december 2012

Cloud Atlas


I februari är det premiär för filmen Cloud Atlas. Redan första gången jag såg trailen kände jag att det här kommer vara en sådan episk storfilm jag inte kan låta bli att älska. Den innehåller kända skådespelare som Tom Hanks och Halle Berry och handlingen hoppar mellan olika tidpunkter och världar. Eftersom den är gjord av skaparna bakom Matrix, som råkar vara en av mina favoritfilmer, är förväntningarna extra höga.

Varför jag skriver om filmen här på bloggen är för att den baseras på en bok av David Mitchell.  Jag har nu blivit väldigt sugen på att läsa Cloud Atlas som boken heter. Kanske för att den blivit en super hypad bästsäljare med lovordande recensioner och ska bli film med några av Hollywoods främsta skådisar. Eller för att det råkar vara en science-fiction/fantasy av det slaget jag bara älskar. Jag kan tänka mig att en femhundrasidors tegelsten som den skulle passa bra under lovet. Missa inte trailen här nere, eller den fem minuters utökade trailer ni hittar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar