lördag 5 maj 2012

Svar på frågor del 4

31. Någon bok som ni ångrar att ni har läst?

Hanna: Inte på senare tid men för många år sedan minns jag att jag började läsa en Mary Kate och Ashley-bok, och det måste vara det sämsta jag någonsin har läst! Trots det läste jag ut den, vet inte varför..
Elin: Inte en enda!


32.Den roligaste bokrelaterade händelsen ni har gjort?
Elin: Intervjua Cornelia Funke på bokmässan!
Hanna: Håller med Elin. Jag kommer aldrig glömma den dagen!

33. Vet era vänner/skolkompisar om att ni bokbloggar?
 
Hanna: Ja, nästan alla vet om det.
Elin: Ja, eller framförallt de jag umgås med mest. 

34... i så fall, hur brukar reaktionerna vara när de får veta att ni bokbloggar?
Hanna: I början förstår de inte riktigt vad det är, men när man börjar förklara och berättar om recensionsexemplar och alla evenemang man får gå på så tycker alla att det verkar roligt och coolt.
Elin: Alltid positivt! Många tycker det är imponerande för att det är en så annorlunda grej. 

35. Pocket eller inbunden?

Hanna: Pocket! Finare framsidor, lätta att ha med sig och billigare!
Elin: Får bli pocket. Kan stå och titta på bokhandlarnas pocketavdelningar i flera timmar utan att tröttna. (det har hänt)


36. Har ni någon kändiscrush/ar?
Hanna: Ja väldigt ofta.. Men de varar oftast bara några timmar. Just nu är jag helt galen Jack Dawson i Titanic, alltså själva karaktären. Snygg så man svimmar, underbar på alla vis och bara helt perfekt!
Elin: haha bara bokkaraktärer ;) 



37.Jag ska praktisera snart i skolan, är det lätt att få praktik på förlag som ni fick? 
Elin: Det är nog inte så lätt att få praktik på förlag, vi fick det genom bloggen och för att vi redan hade lite kontakt med bonnier. Men du borde absolut prova att söka, du har inget att förlora! 

38.Vad kan man annars söka om man vill göra nått med böcker?
Hanna: Jag praoade på Kulturhuset i Stockholm. Mest på Rum för barn som har både bibliotek, atelje, danseftermiddagar med mera. Det var superkul och de som arbetade där var så himla trevliga.
Elin: Jag har praoat på bibliotek vilket också är jätteroligt. Du kan ju också prova att praoa i en  bokhandel, kulturhus eller liknande! 

39.Vilka är era favorit TV-serier?
Hanna: InTreatment, Twin Peaks, Glee, Desperate Housewives.
Elin: Merlin, Pretty Little Liars, Glee, New Girl, Mad Men, Downtown Abbey, Buffy The Vampire Slayer, Nine lives of Chloe King, The Secret Circle (åh hjälp listan tar aldrig slut) 

40.Vad har ni för andra intressen, förutom att läsa alltså?
Elin: Fotografera, resa, vara med kompisar, lyssna på musik, blogga och lite allt möjligt. 
Hanna: Jag älskar också att fotografera! Sedan älskar jag att gå på konsert, lyssna på musik, jogga, spela fotboll, vara med familj och vänner och resa.

41. Vilken sorts klädstil har ni?
Hanna: Jag har olika stilar varje dag. Men oftast har jag "gubbbyxor" (typ svarta chinos) och en varmare tröja, knytskor och tygpåse.
Elin: Jag klär mig inte direkt efter en stil. Men lite så här brukar det bli: Kjolar eller klänningar, går oftast omkring i Doctor Martens och har gärna en tygpåse över axeln. Ungefär så. 

42. Är ni "team" Gale eller Peeta?
Hanna: Team Switzerland.
Elin: Team Gale i böckerna och Team Peeta i filmerna. 

43. Vilken är er favorit film?
Hanna: Åh vad svårt.. Men jag gillar Schindlers List väldigt mycket, och också Almost Famous, En Dag och Harry Potter filmerna (såklart).
Elin: 500 days of summer och Amelie får det bli, har hur många favoriter som helst egentligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar