tisdag 20 juli 2010

Packlistan

Så var det dags att packa igen! En eller två veckor i sommarstugan, tiden är obestämd och därför tar jag med mig lite mer böcker för säkerhets skull. Det är alltid svårt att bestämma vilka böcker som ska få följa med på alla resor och utflykter, speciellt om det finns ett stort urval. Och det gör det just nu för mig, i bokhyllan står det 55 olästa böcker och jag göra hela tiden mitt bästa för att sänka antalet. Men efter att ha velat länge blev packningen tillslut såhär:

Leka bland vuxna, Sophie Dahl 
Tusen strålande solar, Khaled Hosseini
Skuggkysst (utläst), Richelle Mead 
Besatt, Anne Cassidy
Emmy Moréns dubbla liv, Barbara Voors  
Döden i dina ögon, Rachel Ward
och Muren, Titti Knutsson 

Sedan kan jag verkligen inte hålla min nyfikenhet tillbaka. Hur ser er sommarläsning ut?

3 kommentarer:

  1. Harry Potter för hela slanten! :'D
    Haha, läser dem alltid på sommaren ... :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig; det finns så mycket man vill läsa! Men istället för att köpa alla de böckerna lånar jag dem istället ;)
    På min boklista står bland annat: "Deluxe 3" av Anna Godbersen, "Mycket mer än så" av Sarah Dessen, "I morgon när kriget kom" av John Marsden och "Flyga drake" av Khaled Hosseini
    /Sofie :)

    SvaraRadera
  3. Till Sofie: Du har ju riktigt bra läsning framför dig! Mycket mer än så känns som en av 2010 största sommarböcker för oss ungdomar och den står även på min ska läsa lista. Är dessutom otroligt sugen på Deluxe 3! :-)

    Till Sofiie: Harry Potter är ju helt klart det bästa! Det brukar även sluta så för mig att jag tillslut hamnar med en Harry Potter bok trots alla böcker jag planerat att läsa. Men ingen sommar utan Harry Potter, håller fullständigt med!

    SvaraRadera