onsdag 14 juli 2010

Perfekt sommarläsning!

The last song är verkligen en av dessa perfekta sommarböcker som förvandlar soffan till en stor strand med krossade snäckskal och stekande hetta. För en bra sommarbok behövs det inget sommarväder och nu när den heta värmen har slått om till regn är The last song perfekt. Precis som alla Nicholas Sparks böcker är The last song överdrivet romantisk och inte i alla lägen realistisk. Men jag tyckte ändå väldigt mycket om den och jag är ganska säker på att ni också skulle gilla den, speciellt om ni gillar kärleksböcker ;)
Kolla in filmtrailen om ni är nyfikna på handlingen. Tycker även den är värd att läsa fast man redan sett filmen. 

Tre andra Sparks böcker och filmer vi gillar är dessa: Dagboken, A walk to remember och Dear John

5 kommentarer:

  1. Jag har läst alla Nicholas Sparks böcker ni tipsade om och älskar alla, men favoriten är The last song!! Gillar Ronnie och hur man får följa hennes förändring under sommaren. Dessutom är den så himla sorglig.

    Filmen är också bra men boken är bättre, ni skrev i ett annat inlägg att ni inte gillade att Miley Cyrus var med men det var faktiskt inte så farligt!

    SvaraRadera
  2. Den verkar jätte bra!!!! <3 / Davida

    SvaraRadera
  3. Jag ska läsa den såfort jag hittar den i en bokhandel eller på biblioteket. Börjar ångra mig nu att jag inte shoppade loss på böcker i Oxford, biblioteket här på landet hade 1 (!!!!) ungdomsbok på engelska, Harry Potter såklart. Men jag läser My sisters keeper iallafall.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  4. Till Hanna: Men nu kan du ju köpa mer böcker på svenska :) Jag har runt 8/9 böcker på engelska nu som jag måste läsa och det kommer ta tid. Dessutom verkar My sisters keeper jätte bra, du måste skriva recension på den så jag får se vad du tycker. Finns den översatt? Har fortfarande inte sett filmen men ska absolut göra det! Ha det bra på landet, kram Elin

    SvaraRadera
  5. den är på svenska right?

    SvaraRadera