onsdag 15 december 2010

2010 nedräkning del1

Nu när det bara är sexton dagar kvar på året tänkte jag göra en liten utvärdering av mitt läsår 2010. Tre torsdagar framåt kommer jag lägga ut en liten enkät på fem frågor (är inte mycket för megalånga listor). Jag börjar lite lätt och slutar med de stora (och jobbiga) frågorna i sista delen, det är ju ändå några dagar kvar.

1. Bästa översatta bok
Jag är otroligt glad över att Sarah Dessen blev översatt till svenska för första gången. Mycket mer än så är det bästa jag läst av henne hittills, och nästa år kommer hennes bok "The Thruth about forever" på svenska. Det går inte att beskriva min lycka.





2. Största besvikelse
Martin Jerns Så värt klarade jag inte av att läsa ut. Eftersom det var X-publishing som gett ut den var mina förväntningar höga, men nej, den var urkass.

3. Finaste bokminnet
Min och Klaras vecka på Bonnier Carlsen i Stockholm! Vi fick umgås med världens trevligaste människor som älskar ungdomsböcker precis som vi! Vi satt på en stekhet balkong och läste manus hela dagarna, och vi fick lära oss om hur det fungerar på ett bokförlag och läsa i massor, kan det bli mycket bättre?

4. Knäppaste bokminnet
En författare skrev Julia i stället för Elin när hon signerade sin bok åt mig på Bokmässan. Väldigt roligt måste jag säga att det var, och jag och Klara har skrattat åt det många gånger efteråt.

5. Bästa bokköpet
Mitt exemplar av Alice in Wonderland som jag köpte i England hamnade även som bästa köpet på min Sommarutvärdering. Det är så himla snyggt, och det står lite här och var i mitt rum som en fin prydnad, därför blir det utan tvekan årets bästa bokköp.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag snubblade över eran blogg idag, och som boktokig fjortonåring så passar den mig perfekt! :)

    Tack för en bra blogg, den hamnar bland ''Favoriter'' direkt!

    SvaraRadera
  2. Ja, Alice-boken var verkligen extremt fin. GILLAR'T ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med om Martin Jerns Så värt, den gillade jag inte alls:(

    SvaraRadera