onsdag 18 augusti 2010

Hejdå Sommar!

Så nu är det alltså min tur att skriva en utvärdering av sommaren 2010. I morgon börjar skolan för mig, vissa av er har nog redan börjat, men det känns alltid lika tragiskt att säga hejdå till sommaren. Det var så mycket man tänkt göra och läsa! Jag måste säga att jag inte alls hann läsa så mycket som jag planerat men tycker ändå att jag läst många bra böcker.

Bäst var... Besatt av Anne Cassidy fick det att riktigt krypa under skinnet på mig. Gillade även Tusen strålande solar för att nämna en vuxenbok och Öppna ditt hjärta för de yngre läsarna.  

Sämst var... hm, antagligen Stolthet och Fördom och Zombier som jag inte ens läste ut men som jag ändå tyckte var lite kul. 

Årets somrigaste bok var... Tänkte skriva The last song som var en riktig strand och sol bok. Men Sarah Dessens Mycket mer än så som också var en väldigt somrig bok var mycket bättre. Sedan misstänker jag att Sommaren när jag blev vacker som jag läser just nu har en ganska stabil plats på den här punkten.

Bästa köpet var... Du vet var jag finns från x-publishing som jag köpte idag känner jag mig extra nöjd med. Dessutom älskar jag mitt exemplar av Alice in wonderland som fått en alldeles speciell plats i mitt rum. 

Största överraskningen var... Med himlen som tak av Cannie Möller, hade väntat mig något mer.

Bästa omläsningen var... Den femte Harry Potterboken samt snuttar från de andra böckerna i serien som jag läser lite då och då. 

5 kommentarer:

  1. Är det okej om jag "lånar" ditt "utvärderingformulär" och samtidigt länkar till er? :)

    SvaraRadera
  2. Självklart! Ser fram emot att läsa :)

    SvaraRadera
  3. recenzion.blogg.se18 augusti 2010 kl. 16:00

    Är det okej om jag också "lånar" ditt "utväderingsformulär" ?

    SvaraRadera
  4. Din Alice bok var verkligen extremt fin!

    SvaraRadera