fredag 20 augusti 2010

Sommaren jag blev vacker


Många av er har nog hunnit läsa Sommaren jag blev vacker före mig, detta var ju en av dessa böcker de flesta kastade sig över när sommarlovet började. I våras var det en av sommarböckerna som jag längtade efter mest, men jag har inte haft tid att läsa den förrän nu.
Synd är det, för det är en RIKTIG sommarbok. Galet mycket sommar, galet mycket sol och galet mycket kärlek.

Handlingen är verkligen fin. Varje sommarlov har Bellys familj bott hos deras vänner i deras sommarstuga. Vännerna har två söner, Jeremiah och Conrad. Bellys hjärta har alltid tillhört Conrad, men han har aldrig känt detsamma för henne. Denna sommaren har Belly tröttnat på att sukta efter Conrad, istället träffar hon Cam, en av få som la märke till henne redan innan hon blev vacker. Men saker börjar förändras i sommarstugan, först förstår inte Belly vad som händer, men snart börjar hon inse att deras idyllsomrar kanske är slut för alltid.

Sommaren jag blev vacker är framförallt mysig. Jag gillade först inte att kapitlen växlar mellan nutid och tidigare somrar men sedan började jag gilla det, för de tidigare somrarna var mist lika spännande som denna. Självklar är jag nyfiken på fortsättningarna i serien och vad de kommer handla om. Lite har jag snappat upp om att de kommer handla om sommaren därefter och tillbakablickarna kommer handla om vad som hänt under året. Men jag är ändå lite skeptisk även om det låter toppen, slutet var ju perfekt!

2 kommentarer:

  1. Älskar Sommaren jag blev vacker!! :D Har läst om den två gånger och har beställt tvåan It's not summer without you nu! :) <3 /Sara

    SvaraRadera
  2. haha skit bra bok den finns i tre delar fast den tredje kmr ut nästa år tror jag.

    SvaraRadera