torsdag 1 mars 2012

TÄVLING!!


Nu är det återigen dags för en liten tävling här på bloggen! Vi kommer att lotta ut två exemplar av Det borde finnas regler till två lyckliga vinnare. 

 "Det borde finnas regler är estradpoeten Lina Arvidssons debut, en ungdomsroman med överrumplande humor och en unik ton. Gapskratt efter gapskratt, ända in till den svarta kärnan."

 För att vara med att tävla behöver ni bara skriva en kort motivering om vad ni ser fram emot mest i vår. Ni skriver motiveringen som  en kommentar här nedan. Glöm inte att skriva er mailadress. Tävlingen avgörs den 14 mars. Lycka till!

35 kommentarer:

  1. Låter kul men har redan boken hemma, lycka till annars :)

    SvaraRadera
  2. Ja! Tävling! Vad roligt:D
    Hm, det jag ser fram emot mest i år är nog ändå min födelsedag, men sen är det ju alltid härligt med att snön försvinner och alla söta små blommor kommer. Och det blir äntligen VARMT! Man kan gå i shorts och linne, bara det är ju helt underbart!

    Min mejladress är: vynne97@live.se

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot att kunna vara ute och promenera med ljudbok i lurarna.

    SvaraRadera
  4. Då jag tar studenten i år så ser jag fram emot alla fester och roligheter man ska ha med klassen de sista månaderna innan juni! Jag längtar även efter värmen och ett hav av vitsippor i vårsolen :)
    Nannsann(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Jag ser mest fram emot att kunna sitta ute i vårsolen på verandan och läsa en bok och se hur knopparna på träden växer fram och tillslut öppnar sig mot omvärlden.
    mailadress: sara@soderberg.me

    SvaraRadera
  6. Kul med tävling :). Ser nog mest fram emot uppföljarna till "Divergent" och "Cirkeln", det blir en bra bokvår i år :)!

    j_zingo(at)spray.se

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med en boktävling, härligt!
    Ja, vad längtar jag mest efter i vår? Det fina vädret som alltid kommer med våren, en vecka i maj då en tysk tjej ska bo hos mig, alla fina foton man kan ta tack vare alla underbara blommor som kommer, alla nya böcker som kommer att komma ut här i vår, Hungerspelen som kommer på bio den 23 mars och att man kan umgås med vänner utomhus på kvällarna utan att frysa sig sönder och samman.

    Mail; clara.johansson@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Yay, tävling!
    Okej...jag ser fram emot det mesta. Solen, att det kommer att bli varmt och grönt igen. Men mest längtar efter maj, då det snart är sommar. Man kan sitta och läsa i trädet och i slutet så kan man kanske ta och bada om det är tillräckligt varmt. Världen vaknar upp; lärarna blir någorlunda gladare åtminstonde, och hur skönt är det inte att sitta utomhus och äta? Och sen så kommer sommaren...

    Mejl: livdanjoux@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag längtar efter sol, glass, nya bra böcker och min bebis!
    sofia(at)sofiafritzson.com

    SvaraRadera
  10. Det jag ser allra mest fram emot är Hungerspelsfilmen. Två andra saker som jag ser fram emot är Lisa Bjärbos böcker Bilderboksretro 70-tal och Allt jag säger är sant.

    jana.rosell@live.se

    SvaraRadera
  11. Jag ser fram emot solen och ljuset och värmen, och långa lata dagar med underbara böcker. Att ta långa promenader med kameran i hand och bara släppa allt en liten, liten stund. Jag längtar efter doften av vår och picnic i parken med alla fina vänner. Efter en hel vinter med tungande läxböcker tänker jag bara vara jag och njuta...

    sofie.e93@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Det jag ser fram emot är fotograferingen i vår! att kunna fota fåglar i grnön miljö, blommor, ta porträttbilder och så har jag en tanke på ett pprojekt då jag fotar folk, eller jag som sitter och läser på olika ställen med olika böcker :P

    photosandbooksbyfrida@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Malin Ankardal1 mars 2012 kl. 16:09

    Ser fram emot läkarexamen efter 5,5 års plugg!! Dessutom har jag förhoppningar om att få besked om jobb i höst så att jag kan vara ledig i sommar och få mycket tid till läsning (skönlitteratur) och vara ute på landet.

    lak07man@student.lu.se

    SvaraRadera
  14. Ja glängtar efter alla glada fina tankar som kommer när det blir ljust och kajorna piper som det gör du, och efter koltrasten.

    SvaraRadera
  15. Jag ser oftast fram emot små saker, men i vår ska det bli riktigt skönt att åka till Gran Canaria på påsklovet! Vi har varit där 7 gånger innan, men nu på senaste tiden har ingen i familjen mått särskilt bra. Mamma behöver vila och även pappa och jag behöver en riktigt lugn vecka att hämta oss ifrån allt som hände i höstas. Så det är väl det jag ser fram emot mest, solen och värmen på sydligare breddgrader!

    eitf.99[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Tjo, ser nog mest fram emot alla böcker som kommer ut och att man känner att det snart är sommar XD

    elin.w@vargskinnet.se

    SvaraRadera
  17. tova billstein1 mars 2012 kl. 18:45

    jag ser framåt de stunder då solen komemr fram och man i linen känner hur hela kroppen värms upp. Jag ser också fram emot att gå i sandaler, gud vad jag saknat det :)

    tova.billstein@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Det jag mest ser fram emot i vår är värmen. Att slippa ha vinterjackan och en tjock halsduk. Att kunna gå i en skinnjacka eller bara i en tröja. Att känna värmen. Att ha på sig solglasögon för solen skiner. Jag ser verkligen fram emot värmen.

    youresuchalooser@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Kul med en tävling:) Det jag ser mest fram emot i vår är Hungerspelsfilmen som har premiär den 23, ät sjukt taggad inför den!:D Sen ser jag även fram emot min födelsedag, min resa till Rom på påsklovet och helt enkelt värmen! Är så mysigt när man kan sitta ute och läsa och lyssna på musik:)

    Mejl: lollo-h@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej! Jag ser fram emot att läsa Matchad av Ally Condie. Kommer på svenska om typ en vecka och ska tydligen vara en skön kärlekshistoria!

    werneskog@tele2.se

    SvaraRadera
  21. Som många andra ser man ju fram emot vädret, men jag ser även fram emot en "början till ett nytt liv".
    Jag ska inte skriva upp hela mitt livs novell, men idag känner jag mig som en FRI människa som kan göra vad JAG vill, och det ska jag göra.
    Ska börja praktik/skola igen inom kort, njuta av livet och bara tänka på mig själv! Cant wait!

    Kram Cassandra

    canicos@hotmail.se

    SvaraRadera
  22. Jag ser fram emot min och mina kompisars tjugonde födelsedag, vilket i våra kretsar innebär pizzatårta och trevligt sällskap. :) Dessutom skulle firandet fungera som en återträff då vi är spridda på grund av jobb och studier.

    ahlinn_gson@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Sol! Slippa ha vinterjacka och tjocka halsdukar. Njuta av att sitta på en uteservering med en kopp te och läsa med doften av vår omkring mig. Se min putande bebismage växa och hoppas att den lille blir smart av allt mitt bokslukande :) Och Mira Grant's tredje bok, Blackout, så klart! :D

    skoog91@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Någonting jag ser fram emot är tid. Tid att sitta ute i den begynnande värmen. Tid att gå långa skogspromenader. Och tid att läsa alla nya, spännande böcker som kommer ut nu i vår. Bokvår! Det spritter i kroppen av längtan!

    harriet.noring@gmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag ser mest fram imot att kunna cykla utan en tjock vinterjacka. Ha solen i ansiktet och se grusmaskinen borsta bort allt grus från alla gator.

    jasminekarlsson@live.com

    SvaraRadera
  26. Jag ser fram emot att ta stegen mot min framtid i vår. Jag ska söka den utbildning som jag velat ha sedan jag var tolv år gammal. Jag ska söka en journalist utbildning och jag ska komma in. Det finns inga andra alternativ. Jag ska äntligen få göra det som jag drömt om, jag ska få förandra världen på det bästa sätt jag vet. Jag ska förändra världen med hjälp av ord. Ord som är magiska och underbara. Ord som kan få människor att värdera om hela sin verklighet. Det är så jävla magiskt att jag ska få göra det. Förändra människor. Det är vad jag ser fram emot :D
    Lisje.sanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Sitta på balkongen under ett täcke med en bra bok och en strålande sol. En kopp te och katten i knät gör alla bra böcker bättre!

    saranilsson94@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag ser då mest fram emot när man kan gå i conversen utan att ha dubbla sockar under och frysa tårna av sig. Ser också fram emot att gå ut i solskenet och märka att man faktiskt svettas i den tjocka vinterjackan. Och att sitte ute och äta mjukglass. För mig är det ofta dom små sakerna som jag ser fram emot och de som gör mig så glad på våren! :D
    Henrietta_utterberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag ser mest framemot att ta studenten och allting runt i kring det.

    SvaraRadera
  30. Jag ser mest farmemot att äntligen få träffa min bästa kompis på påsklovet. Hon flyttade till tjeckien för 2,5 år sedan, och jag träffar henne bara ett par gånger om året.
    Men även Hungerspels filmen som jag har väntat så länge på ;)

    emmy-swahn@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Det jag ser mest fram emot med våren är att se naturen vakna till liv och blomstra, samt se hur människorna vaknar till liv efter den kalla vintern. För det mesta känns människor gladare och mer positiva på våren. Ser även fram emot att kunna gå utomhus utan halsduk, vantar och vinterkappan!

    SvaraRadera
  32. Tävling är alltid kul! =)

    Det jag ser framemot mest i vår...hmm. Det måste vara att solen, värmen och att man kan sitta på balkongen i solen och läsa alla underbara böcker som står i bokhyllorna. =)

    jenny[at]jennytranslation.com

    SvaraRadera
  33. För det första måste jag säga bara att denna blogg är väldigt bra. Det har fått mig att inse att det inte finns något fel med att läsa böcker och vara boknörd(som vissa tycker!) Tack !
    Det som jag ser framemot under våren är att läsa nya böcker och promenera ute i det fina vädret :)
    mari-hintsala@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Woho! klickade just mig in på eran blogg, gud vad härligt med tävling också!
    Det jag ser mest fram emot med våren är att alla blir så där härligt kramiga och givmilda. Jag ser fram emot att ha picnik med klassen på solvarma berg. Och så ska jag börja på bågskytte! Jag ser fram emot att jag ska se: hungerspelen, bilbo, extremt högt och otroligt nära och bara mmmmmmmm!
    Och såklart; Solen! D-vitamin for the win, wiho!
    Lisamatilde@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Jag är med! :)
    Det jag ser mest fram emot är helt klart biopremiären av The Hunger Games. Jag älskar böckerna så mycket och är såå peppad inför filmatiseringen. Jag ska se den 22 mars och till och med en dryg vecka känns för långt, jag vill bara se den nu!

    amlii[@]live.se

    SvaraRadera