fredag 9 mars 2012

3x Paranormal Romance

Bland alla nya titlar som börjar bli aktuella längtar jag mest av allt efter Paranormal Romanceböckerna. Både nu till våren och sommaren kommer det ut massor med bra paranormal-böcker, framförallt fortsättningar i olika serier.

I Juni släpps andra delen i Starcrossed. Första delen älskade jag, ni hittar min recension här.
Rachel Caines tidigare bok Glashuset har jag hemma, men för ovanligheternas skull funderar jag på att läsa Glashuset och den andra delen De döda flickornas dans i ett sträck. Det är sällan jag får den chansen så jag tänkte passa på nu. Har hört så mycket bra om den och längtar redan nu efter del två.

Sedan den efterlängtade För evigt, den avslutande delen i Frost-serien av Maggie Stiefvater. Jag minns att jag längtade väldigt efter andra delen Feber förra året. I år har jag inte alls gjort lika stor grej av det, men klart att jag längtar! Ska bli otroligt kul att äntligen få veta hur det slutar, och bäst av allt är att den utkommer redan nu i mars!

2 kommentarer:

  1. Paranormal romance, är det en egen genre? Typ twilight fast... inte twilight?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elin - Tonårsboken9 mars 2012 kl. 15:44

      Det är en genre med många namn men tror att Paranormal-romance är det vanligaste. Det är ungefär böcker som Twilight. Kärleksböcker med övernaturliga inslag så att säga. Kan även kallas för "Dark-Romance", "Supernatural-Romance" osv.. ;)

      Radera