söndag 29 augusti 2010

Nu ska det läsas!

Nordin, S - Förlåt Elina - 29675597 Ingen bok berörde mig som Natthimmel förra året. Minns ni den? Sofia Nordin skriver om händelser, känslor och tankar från tonåren som jag tror de flesta kan känna igen sig i. Både jag och Klara kan hålla med om att det kändes som om Natthimmel träffade just oss när vi läste den. I min recension av Natthimmel skrev jag att "Sofia Nordin är en toppenförfattare som jag vill läsa mer av i framtiden", och nu är framtiden här, jag vill läsa mer av Sofia!
Så jag tänkte beta av lite. Mest nyfiken är jag på Förlåt Elina som kom ut 2005.

Lite av handlingen:
Elina och Evelina - att de hör ihop märker man ju på namnen. När de ses har de jättekul ihop. Men är Elina egentligen en bra vän? Hon hänger med flera andra i klassen, de populära. Men inför andra visar inte Elina att hon umgås med Evelina. Evelina är alltid den som får vänta på att Elina ska ringa.
Nordin, S - Det händer nu - 29675245Men en dag får Evelina en ny i vän - Cecilia. Kan Evelina klara att säga nej till Elina? Vem sviker egentligen vem? 

Hon kommer också ut med en ny bok i år. Det händer nu verkar jättefin men inte riktigt i samma klass som Natthimmel. Men vi får se, här kan ni tjuvläsa!

2 kommentarer:

  1. Bra tips! Jag älskade också Natthimmel och hade ingen aning om att Nordin hade skrivit något mer :D

    SvaraRadera
  2. Varför tycker du inte att "Det händer nu" verkar vara "i samma klass"? Hörde författaren högläsa ur boken på ett kulturmöte och tycker den verkar super :)

    SvaraRadera