onsdag 25 augusti 2010

Trean sviker - No more Deluxe

Det har varit spännande att följa överklassflickornas intriger i "1800-tals chick-lit" serien Deluxe.
Men tyvärr når den tredje delen inte upp till förväntningarna. Det börjar bli en aning långtråkigt och trist att skumma igenom Avunds fyrahundra sidor där småtjafset inte verkar ha något slut. Det mesta är förutsägbart och jag kunde lista ut nästa kapitel utan några som helst ansträngningar.

Däremot gillar jag författarens avslut, som alltid får mig att vilja läsa nästa del. men jag tror att Deluxe äventyret är slut för min del även om slutet i Avund gjorde mig nyfiken på nästa. Kanske att jag tar och läser det sista kapitlet när den kommer ut, men resten känns inte värt att läsa.

1 kommentar:

  1. Jag har visserligen inte läst ut boken än, men jag tycker att den är mycket bra!

    SvaraRadera