torsdag 26 augusti 2010

Ny och spännande läsning

Jag kanske överreagerade på Avund en smula igår, men jag var sjuk och inte på mitt bästa humör. I morse blev det mycket bättre när jag upptäckte det nya numret av Läseposten som jag kunde ligga och gotta mig med hela morgonen.

Månaden nummer är fullspäckat med bra böcker som jag är nyfiken på, bland annat Stefan Castas nya ungdomsroman. Den gröna cirkeln, som det heter är en rysare som utspelar sig i framtiden och inte likt något tidigare av honom. Man vet aldrig när författare byter stil om det blir bra eller dåligt men det ska bli spännande att få läsa.
Här är lite andra böcker ur numret som jag tänker läsa:



4 kommentarer:

  1. Hm, Lilla stjärna rekommenderad för 13-18 år... jag skulle snarare säga att den är 18+... fast det är förstås olika från person till person vad man klarar att läsa. Varning för starka och obehagliga våldsbeskrivningar dock. :)

    SvaraRadera
  2. Livet på en kylskåpsdörr är riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  3. jag har också läseposten och den var just några av dom böckerna som jag var sugen på.

    SvaraRadera
  4. Jag läste precis ut Amors pilar och jag rekommenderar den inte! Den första i serien tyckte jag var helt okej, men den här var bara blahblah!
    /Jennie

    SvaraRadera