tisdag 10 maj 2011

Tretton skäl varför blir film!

Thirteen reasons why håller just nu på att bli film, huvudrollen Hannah spelas av Selena Gomez. Jag gillar henne inte mycket som skådespelare och känner mig därför lite tveksam till det hela. Men man vet aldrig! När jag hörde att Miley Cyrus skulle spela i The Last song kände jag samma sak, men det blev ju faktiskt ganska lyckat.

Författaren Jay Asher var ett namn som inte sa mig något när jag läste hans bok, kanske för att det just var hans debutbok. Men nu läser jag att han håller på med ett författarsammarbete. Han skriver just nu på en ny YA bok tillsammans med författaren Carolyn Mackler (hennes böcker kan ni läsa om här). Boken kommer heta The future of us och verkar vara en lättsammare bok än det tunga självmordstemat i Tretton skäl varför.

1 kommentar:

  1. Hu för Selena Gomez som Hannah! Då antar jag att de ska göra Hannahs roll större än bara en röst som hörs.. kanske tillbakablickar.

    SvaraRadera