torsdag 11 mars 2010

Vampire


Nu när jag är inne på tredje boken i house of night serien börjar jag undra hur många böcker serien kommer innehålla. Fjärde delen kommer på svenska nu i Juni. Sedan finns det sju böcker i serien som givits ut hittills på engelska, men det kan mycket väl komma flera! Jag vill inte gå in för mycket på handlingen. Om ni är nyfikna så kan ni ta och läsa mina tidigare recensioner om Vampyrens märke och Sveket.
Utvald var precis lika underhållande som de tidigare böckerna. Jag fick känslan av att Zoey tappade kontrollen lite i boken för hon trasslade till allt. Hon vägrade ge upp Steve rea. Hennes kärleks problem blev till en enda stor pannkaka och dessutom så började vuxenvampyrer mördas på skolan. Både spännande, pinsamt, underhållande och överraskande. Jag tycker om att High School känslan har dämpats lite och att böckerna faktiskt blivit riktigt spännande. Jag hoppas verkligen att de fortsätter så här hela serien ut och att det inte blir tjatigt, för så långa serier riskerar ofta att bli det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar