lördag 6 juli 2013

Starka kvinnor i nya omslag

Albert Bonnier Klassiker lyckas alltid få mig att köpa mer klassiker än vad jag hinner läsa. Mest på grund av de fruktansvärt snygga omslagen, att de är billiga i pocketformatet och ger mig en anledning att få gå in i Pocketshop. Nu i september ges fyra nya titlar ut.

Glaskupan av Sylvia Plath
Under det rosa täcket av Nina Björk
Madame Bovary av Gustave Flaubert
Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall

I denna spännande blandning, med böcker skrivna ur helt olika epoker, är det kvinnornas villkor som står i fokus. Eftersom böckerna ges ut lagom till bokmässan i september vet jag vilken monter jag tänker besöka. Förhoppningsvis hinner jag lästa åtminstone en klassiker om kvinnor som går sin egen väg i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar