måndag 15 juli 2013

JK Rowlings hemliga pseudonym

Igår spred sig nyheten om JK Rowlings hemliga pseudonym som en löpeld över internet. Hon är nämligen den riktiga författaren bakom deckarromanen The Cuckoo's Calling. När boken i våras gavs ut av "Robert Galbraith" fick den ett helt annat bemötande än boken hon i höstas släppte i sitt eget namn, The Casual Vacancy. 

“Being Robert Galbraith has been such a liberating experience. It has been wonderful to publish without hype and expectation and pure pleasure to get feedback under a different name.” 

Sa hon enligt The Sunday Times som avslöjade pseudonymen. Jag har många gånger undrat om hon gett ut något under pseudonym eftersom hon tidigare pratat om det i intervjuer. Därför blev jag nästan lika glad över nyheten som när jag hörde att The Casual Vacancy skulle komma ut. Det är omöjligt att inte bli nyfiken nu när man vet att JK Rowling står bakom boken. Hon är och kommer alltid vara min stora favoritförfattare.

3 kommentarer:

  1. Jag blev så glad när jag läste om det här tidigare idag så jag kunde inte låta bli att beställa den direkt från cdon! ^^

    SvaraRadera
  2. Ja, kul. Jag får nog ta och läsa den.
    Vad tyckte du om Casual Vacancy?

    SvaraRadera
  3. Måste införskaffas på momangen!

    SvaraRadera