söndag 26 augusti 2012

Era största läsupplevelser under sommaren! - Del 1

För några dagar sedan bad vi er läsare berätta om sommarens största läsupplevelse. Tack till alla ni som ville dela med er av era tankar. Här kommer första delen med boktips!

Anna (Bokraden) - Mitt perfekta liv av Sarah Dessen, det var nog den stora favoriten.

Lisa (Bladvändaren) - Min  största läsupplevelse den här sommaren var helt klart Out of Sight, Out of Time av Ally Carter. Jag var helt uppslukad av boken och det var omöjligt att stänga den innan den var utläst. Så med andra ord låg jag en lat sommardag och sträckläste både den och dess föregångare Only the Good Spy Young!

Janas (Janas bokhylla) - Harry Potter! Skäms nästan över att säga att jag inte har läst dem innan.

Iktoro (En plats i bokhyllan) - Måste ha varit Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg, eller Jellicoe Road av Melina Marchetta, och kanske Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Men jag tar nog Jellicoe Road, så himla underbar!


Chriss (Working on a dream) - Jag måste nog säga American Gods av Neil Gaiman. Jag läste den när jag var 12-13, men bestämde mig för att läsa om den, den här sommaren! Den är helt fantastisk; det är den sortens bok man önskar att man själv hade kunnat skriva!

Mona (Bookworm) - Susan Abdulhawa- Morgon i Jenin, ska skriva mer om det på bloggen men den boken lär jag inte glömma alltför snabbt.

Felicia - Den absolut bästa boken som jag har läst in sommar är en relativt ny serie (i Sverige iallafall) av Richelle Mead, som heter Bloodlines. Den handlar om karaktärerna som var med i hennes senaste serie, Vampire Academy, men den handlar inte om huvudpersonerna utan den handlar om B och C karaktärerna, jag känner redan nu att det här kommer bli ännu en fantastisk serie av Richelle Mead.

Petra (Petras bokblogg) - Throne of Glass av Sarah J. Maas, både den bästa boken i sommar och den bästa boken på hela året!

Carolina (Carolinatyp) - Min favorit var helt klart Jellicoe Road! Gud, så underbar. Helt obeskrivligt bra. :) Sommar för evigt av Jenny Han var också riktigt bra.

Johanna (Johannas) - Oj, jag har läst såå många bra böcker i sommar, men favoriterna var helt klart Nattens Cirkus och Vampire Academy-serien, i övrigt läste jag också om THG-serien - och den är ju lika underbar som alltid! :)

Pia (Bookrelated) - The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky. Även om jag läste den relativt sent på sommaren (en bit in på Augusti månad) så räknar jag den som sommarens (eller årets) bästa bok! En ny storfavorit, utan tvekan! ^^

Filippa (Filippas böcker) - Måste säga att min sötrsta läsupplevelse var Stolthet och Fördom, skriven av Jane Austen. Den var helt enkelt fantastisk! Jag trodde den skulle vara komplicerad och tråkig, men oj så fel jag hade. Den var både romantisk och rolig, och man rycks med i storyn direkt. Mer Jane Austen till folket! ;)

1 kommentar:

  1. Jag måste nog säga "Victoria Bergmans svaghet-trilogin" (Kråkflickan, Hungerelden och Pythians Anvisningar). Multipla personligheter, incest, våldtäkt, mord, tortyr, sekt, pedofili, självmord...ja, you name it. Allt det vidrigaste du kan komma på finns inbakat i dessa böcker. Och författarna gör det på ett fantastiskt bra sätt!

    SvaraRadera