måndag 19 december 2011

Jullovsläsning 2011

Nu sätter jag igång med jullovsläsningen 2011! De böcker jag läser under julen brukar alltid lämna efter sig speciella minnen. För det är nu som jag verkligen har tid att dyka ner i en bok och vara där hela dagar utan att behöva avbryta var och varannan minut. Sedan har jag också en förmåga att alltid göra för långa listor, men i år börjar jag med bara sju så att det finns gott om plats att fylla på. De högsta förväntningarna ligger utan tvekan på Saving Francesca och Igelkottens elegans! 

7 kommentarer:

  1. Jag var så besviken på De vassa tändernas skog, men hoppas att du gillar den bättre. Framsidan får en ju att dregla! God Jul

    SvaraRadera
  2. Hur död som helst är bra! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har endast läst Igelkottens elegans och De vassa tändernas skog av dessa böcker. Jag gillade Ryans roman jättemycket och väntar med spänning på fortsättningen som kommer i vår!
    Men trots att alla andra verkar älska Igelkotten så tyckte jag bara att det var en enda stor snoozefest. Jag störde mig enormt på att författaren försökte briljera med namedropping och Paloma kändes helt orealistisk och tillgjord som karaktär. Jag gillade dock japanen. Men som sagt - jag har nästan bara läst positiva recensioner, så det mest troliga är att du kommer att gilla den också! =)

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte hemskt mycket om Igelkottens elegans, kanske mycket för att jag läste den under en period i livet då den passade sig alldeles utmärkt. Boken är underbar men filmen var en stor besvikelse.

    Lycka till med läsningen!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken bra blogg ni har, verkligen :D

    Kika gärna in på min!

    http://fioccodineve.devote.se/

    SvaraRadera
  6. Jag själv blev väldigt besviken på Glashuset (läste den på engelska för evigheter sen), menmen! Hoppas att du tycker om den i alla fall :)

    SvaraRadera
  7. Åh! De vassa tändernas skog är en fantasitisk bok. Lyllo dig som har den framför dig:)

    SvaraRadera