tisdag 27 december 2011

Utmaningsboken!

Jag hade inte kunnat läsa en mer passande bok under julhelgen än Dash och Lilys utmaningsbok. Den utspelar sig i ett juligt New York inne i en bokaffär där Dash hittar en röd anteckningsbok. I anteckningsboken utmanar en tjej vid namn Lily den som hittar boken att utföra ett visst uppdrag. Dahs lämnar ytterligare en utmaning till (Lily) och så är spelet igång. Genom anteckningsboken börjar en vänskap byggas upp mellan dem. Men vad kommer att hända när de möts i verkligheten?

Ni kanske redan vet om det men jag säger det en gång till: Rachel Cohn och David Levithan är SUVERÄNA författare. Kanske bland de bästa ungdomsförfattarna jag känner till. Deras tredje författarsamarbete är också det allra bästa. Utmaningsboken är ett äventyr som helt klart förgyllde min jul. Författarna har ett klyftigt och intressant språk med många roliga detaljer och historien är både spännande och fartfylld. Den ultimata julboken!

Deras tidigare böcker: 
Nick och Norahs oändliga spellista 
Naomi och Elys kyssförbudslista 

2 kommentarer:

  1. Vill verkligen läsa Dash och Lilys utmaningsbok! Läste Nick och Norahs öändliga spellista för ett tag sen, och gillade den jättemycket. Rachel Cohn och David Levithan verkar fungera jättebra tillsammans som författare.

    SvaraRadera
  2. Jag fick Nick and Norahs oändliga spellista i julklapp och kan inte vänta att sätta tänderna i den. Kanske blir denna "utmaningsbok" något att läsa till nästa jul..

    SvaraRadera