söndag 26 maj 2013

Sommarfavoriter del 2

Här kommer andra delen av era superbra boktips inför sommaren! Del 1 hittar ni här.

Min bästa sommarbok är "Jellicoe Road". Den passar perfekt på sommaren då den är så otroligt bra! Förra sommaren fick jag den som sommarlovsbok (jag får en av mamma varje sommar) och läste den hela tre gånger! Den går så snabbt att läsa, är så fin, mystisk, sorglig, vacker... Jag helt enkelt älskar boken! Hedvig

Min absoluta favoritsommar bok är ''Fyra dagar fyra nätter'' av Morgan Matson. Därför: för den känns så verklighetstrogen, det känns som det verkligen skulle kunna hända mig. språket är bra, och kärlekshistorien är också jättebra. Denna boken är en utav mina favoriter just för att kärleken inte riktigt är i centrum utan för att det är resan och vad de går igenom när de gör resan som det egentligen handlar om. (även om romantiken är med hela tiden) Bara tanken på att åka på en roadtrip genom USA med pojkvännen eller vänner får det att pirra i magen av längtan! - Julia




Favoritboken i sommar kommer nog att bli "Vår katastrofala historia" av Jess Rothenberg.Mrs Andie

Min favoritsommarbok eller favoritsommarböcker är helt klart Harry Potter-böckerna! Jag läser de första kapitlen i alla böcker varje sommar och har gjort det sedan böckerna kom. För mig är det sommar på riktigt när jag på första sommarlovsdagen läser den första meningen i Harry Potter och de vises sten! "Mr och mrs Dursley i nummer fyra på Privet Drive var med rätta stolta över att kunna säga att de var helt normala." - Sofia 

På sommaren läser jag gärna lättsmälta böcker. Böcker man kan koppla av med i hängmattan. Varför inte plöja igenom Camilla Läckbergs deckarserie som utspelar sig i Fjällbacka. "Änglamakerskan" är den sista i serien. - Jessica 



Min absoluta favoritsommarbok är "Fyra dagar Fyra nätter" skriven av Morgan Matson. Denna bok ger mig väldigt härliga sommar-vibbar och jag tycker att det är en helt underbar bok. - Anonym 

Narnia! Speciellt "Häxan och lejonet", som man kan läsa om och om och om igen. Jag älskar att läsa om hur de har vinter och längtar efter sommaren, då kan jag riktigt njuta av att det faktiskt är sommar för mig. Riktigt härlig bok, en klassiker, med underbara karaktärer och en grym handling! - Harriet 

Jag tycker att dom bästa sommarböckerna är dom som Sarah Dessen skriver :) - Felicia 

Min absolut bästa sommarbok är "Sommaren jag blev vacker". Det spelar ingen roll vilken årstid det är när man läser den, det kan vara julafton och man får ändå den där speciella sommarkänslan. Man känner saltdoften, solen, ja, sammanfattningsvis, det är den ultimata sommarboken (hela serien är det faktiskt!) - Cecilia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar