onsdag 1 juni 2011

Kaosbra bok!


För ett par veckor sedan fick jag hem boken "Nybörjarguide till livet eller kaosteori" från bokförlaget Xpublishing. Till en början avskräckte titeln mig från att börja läsa. Jag trodde att det skulle vara en guidebok av något slag med bara frågor, svar och fakta. Men det visade sig att det bakom pärmarna döljde sig en fantastisk historia om allt från sorg efter en död förälder, till livsfrågor och kärleksbekymmer. Lia Hills som skrivit boken har fått in jättemycket handling på bara drygt 200 sidor utan att det känns överdrivet, och det tillsammans med det fantastiska språket gör att jag kommer minnas boken väldigt länge.

I måndags var jag på ett boksamtal på Xpublishings kontor om "Nybörjarguide till livet eller kaosteori". Jag och tre andra ungdomar i åldern 15-17 år diskuterade bland annat bokens handling, personer, teman och språk med en av de som jobbar på förlaget. Det var ett otroligt spännande samtal och min syn på boken förändrades på många sätt. Det roligaste var att samtalet spelades in, och någon gång under de närmaste dagarna kommer samtalet (fast då redigerat) att läggas upp på Xpublishings

/Hanna
blogg. Håll utkik där och läs den precis nyutkomna boken!

1 kommentar:

  1. jag har precis läst färdigt boken och gillade den mycket!

    SvaraRadera