måndag 11 oktober 2010

Angels are the new black

Eller vad säger ni? Vampyrer goes änglar.
Fallen ängel och Beautiful dead två nyligen översatta böcker om änglar. I den klassiska Twilight mallen byter Edward ständigt skepnad. Ängel, varulvar... I've said it before.
Trenden har ju inte gått att undgå, att den var lika stor hos de vuxna trodde jag dock inte. Men när mamma köper en ny bok om änglar fast då för vuxna måste jag tänka om. Vampyrhistorier för vuxna fanns redan långt före Twilight, lite annorlunda är det med ungdomsvampyrerna som slog igenom först efter Twilight. Men vad ska gränsen mellan vuxen och ungdom gå när den är så suddig? Man kan ju tala om det vanliga, ungdom handlar om ungdom, vuxen handlar om vuxen, dötrist tycker jag.
Får väl helt enkelt ta och läsa Angelologi - Änglarnas tecken och göra en egen bedömning.
Men en sak ska jag säga er. Jag hatar gränser.

1 kommentar:

  1. SVAR: So true. visst vill man veta hur det går för katniss och hela gänget, men vem hon väljer är så klart det man undrar xD
    Jag är inte i något team. vet inte vem jag tycker katniss ska välja, men jag undrar ändå vem :)

    SvaraRadera