lördag 2 juli 2011

En typisk Sarah Dessen

Jag har kommit av mig i mitt Dessenläsande. Den senaste boken läste jag i höstas och sedan har de andra blivit liggande, andra böcker har fått komma före. Så när jag kom till USA kände jag att det var dags att göra något åt det och gick direkt och köpte hennes senaste What happened to goodbye.

Den handlar om  Mclean som har flyttat runt med sin pappa och hans konsultjobb sedan föräldrarnas skilsmässa. På varje ny plats gör sig Mclean en ny identitet, Beth, Eliza, Lizbeth, vem som helst förutom sig själv. Men när hon flyttar till Lakeview blir det inte som hon tänkt sig, för där finns nämligen Dave... Men hur kan Dave bli kär i den riktiga Mclean när hon själv inte längre vet vem det är? 

Ännu en fin bok av Sara Dessen!  Jag kan nog inte säga att det var hennes bästa, men inte heller hennes sämsta. Precis som i många av hennes andra böcker tar familjekonflikter väldigt stor plats, men ändå lyckas det alltid bli så mysigt. Jag kan nog inte säga att det här var en typisk kärleksroman, för mycket kärlek är det inte, snarare vänskap. Men jag fastnade verkligen för huvudpersonen och alla andra karaktärer också för den delen! Det är alltid underbart att leva sig in i de fina miljöerna och att återvända till nuet efter en Dessenbok känns alltid lika omtumlande. 

Nu ska jag även se till att hinna med Just Listen och Mitt Perfekta Liv under sommarlovet så att jag hinner ikapp lite.

Andra recensioner på Dessens böcker: 
Dreamland 
This Lullaby 
Lock and Key
Mycket mer än så
How to deal (filmrecension)

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig läst någon Sarah Dessen bok, men fick precis hem The truth about forever, så ska snart ta och läsa den! :)

    SvaraRadera
  2. Åh ja, "Just Listen" är helt fantastisk! Ännu bättre om musik är något som intresserar :D

    SvaraRadera
  3. Det tycks som att vi hade en liknande läsupplevelse vad gäller What happened to Goodbye ... :)

    SvaraRadera