lördag 23 juli 2011

Böcker som ska bli film

Är det bara för mig som det känns som om varenda bok blir till film? Hela tiden hör jag om filmrättigheter som sålts och det är svårt att håla koll på allt som händer, för det händer grejer hela tiden. Jag bestämde mig för att sammanställa en lista på ungdomsböcker (och böcker som passar ungdomar) som just nu håller på att bli film. Känner själv att jag saknat en sådan lista.

Jag saknar dig jag saknar dig (19 Augusti)
Secret circle (i september, USA)
Breaking Dawn (november)
Simon och Ekarna (december)

The mortal instruments (2012)
Mer än ögat ser (2012)
Percy Jackson & the olympians: The sea of monsters (2012)
The Perks of Being a Wallflower (2012)
Shoo Bree (2012)
Frost (2012) 
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Hunger Games   (2012)

The Hobbit: There and Back again (2013) 
Vampire Academy (2013?)
Catching Fire (2013) 
Looking for Alaska (2013) 

Narnia: Min morbror trollkarlen (2014)
Narnia: Silvertronen(2015)


Tretton skäl varför (premiär okänd)
Cirkeln (premiär okänd)
Shoo Bre (premiär okänd)


UPPDATERING
Väktarens lärling (The seventh son) (2013) 
Termeraire (Med Peter Jacksson inblandad!!!) (premiär okänd)
Ful (premiär okänd)

Är det någon titel som jag missat? Kommentera så kan jag lägga till i efterhand!

9 kommentarer:

  1. The Mortal Instruments ska bli film, men jag är osäker på när..

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att Väktarens lärling ska bli film också :P

    SvaraRadera
  3. Lisa: Hittade först inget om att den skulle bli film, men nu såg jag att den ska det. Spännande!

    Frida: Har läst första delen i väktarens lärling och tyckte väldigt mycket om den. Såg också att Ben Barnes ska vara med i filmen!

    Lägger till båda era tips. Tack!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att både Temeraire av Naomi Novik och House of Night-serien ska bli film, men är inte helt säker ^^

    SvaraRadera
  5. Tusen tack! Tonårsboken kan man lita på! Favoritmärker genast listan för att enkelt ha en källa att hänvisa till när filminspelningar kommer på tal. :)

    SvaraRadera
  6. En del filmer känns omäjliga att vänta på!!! TMI, VA, WL, HG, PJO!!! <3

    SvaraRadera
  7. Anonym: Temaraire ska troligtvis bli film/serie. Tydligen är det Peter Jackson som bär ansvaret!! Som producent eller regissör vet jag tyvärr inte. Kul, lägger genast till det på listan :)

    Tina: Åh vad roligt att höra! :)

    EvaTheBookslayer: Håller med! OCh det känns som att 2012 kommer att bli ett riktigt film år

    SvaraRadera
  8. Jag har hört rykten om att Boktjuven och Uglies ska bli film :)

    SvaraRadera
  9. Åh jag längtar till Hunger Games och Narnia-filmerna :)

    SvaraRadera