torsdag 14 juli 2011

Slutet är här...

Igår var jag på den sista Harry Potter premiären jag någonsin kommer att gå på. Innan var jag väldigt nervös men glad, efteråt var jag väldigt nöjd men ledsen.

Filmen var fruktansvärt bra, välgjord och snygg. Miljöerna var fantastiska och effekterna snygga. Allt var så bra som det kunde bli och jag ville bara att filmen skulle fortsätta och fortsätta och aldrig ta slut. Jag ville inte lämna biomörkret och komma tillbaka till den vanliga världen igen och veta att nu, nu är allt slut.




Men 2 timmar går fort och speciellt när man är så inne i en film att det känns som att man själv är med. Applåderna när eftertexterna började rulla var höga, men sedan tog publikens kraft slut. Ingen såg glad ut, och på toaletten efter föreställningen stod alla och stirrade tomt framför sig, helt nollställt. I tio år har Harry Potter varit stort och viktigt för en hel generation, till och med flera generationer. Och när allt tar slut så fort blir känslorna överväldigande. För att jag inte ska bryta ihop har jag nu bestämt mig för att läsa om alla Harry Potter böcker, se om alla Harry Potter filmer och registrera mig så fort som möjligt på J.K Rowlings nya Harry Potter sida ; Pottermore. Allt för att lura mig själv att det inte är slut.

Vad tycker ni om filmen? Levde den upp till era förväntningar? Och överlever ni nu när allt är slut?

4 kommentarer:

  1. Mycket levde upp till mina förväntningar medan annat inte gjorde det. Men på det stora hela så var den jättebra och den levde upp tillförväntningarna allt som allt.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter helt fantastiskt. Jag har inte sett den än, känns som världens katastrof. Men alternativet var att se den dubbad på tyska... kanske hade varit värt det ändå. Men ska se den så fort jag kommer hem!!

    SvaraRadera
  3. Fantastisk film! Det bästa jag har sett :)

    SvaraRadera
  4. För mig var deppen större när sista boken kom ut, som vi hade spekulerat och pratat om den året innan! Så när den var utläst (alldeles för snabbt) kändes det riktigt jobbigt.

    Har inte haft samma relation till filmerna, även om jag gillar dem, men visst kändes det trist det med. Men bra slut! Var mer besviken på bok-slutet, hade nog högre förväntningar då också.

    SvaraRadera