tisdag 12 juli 2011

Bye bye Belly, Condrad och Jeremiah

Allra sista delen i Jenny Hans serie kommer på svenska först nästa sommar, men när jag såg den i bokhandeln kunde jag inte hålla mig. Var helt enkelt tvungen att få veta hur allt slutade!

Boken började med en stor överraskning. Det här bli nog en spolerfri recension, vill inte förstöra överraskningen för er. Något annat som överraskade mig var hur jag reagerade, jag var arg på Belly genom nästan hela boken. Precis som nästan alla andra karaktärer i boken tyckte jag att Belly fattade helt fel beslut. Jag ville bara hoppa in i berättelsen och ruska om henne, få henne att ändra sig.

Men jag tycker trots det inte att boken var dålig. Tvärtom! Jag var rädd för hur hela den här pannkakan skulle sluta, men Jenny Han fick till det bra. När jag stängde igen boken kände jag inte alls någon tomhet, utan var bara lycklig. Ni kan förvänta er minst lika mycket kärlek, drama och sommar i den här som i de tidigare delarna. Min sista kommentar blir: Det här är helt klart en av de bästa Young-Adult serierna!

3 kommentarer:

  1. Måste läsa The summer I turned pretty :)

    SvaraRadera
  2. asså herregud älskar er blogg jag älskar läsa och ni verkar gilla samma böcker som mig;) jag älskar den har serien den är bara så bäst trodde det bara fanns två delar så tack för att du delar med dig om de bästa böcker love yah

    SvaraRadera
  3. Svar till Anonym: Åh tack för allt fint beröm! Blir så himla glad!

    SvaraRadera