fredag 29 juli 2011

Nya numret och nya boktips



Nu har jag ägnat morgonen åt att läsa igenom hela numret av nya Läseposten. Det var många böcker som jag blev sugen på att läsa, allt från fantasy och vampyrer till gamla klassiker.
Korpens port som jag aldrig varit sugen på tidigare verkar faktiskt jätte bra och handlar om fem utvalda barn som ska stoppa ondskan från att ta över världen. Hämndnatt är en ny lättläst skräckbok som också verkar skitbra. Det är så mycket jag vill lästa just nu och det här är bara några av dem. Men ett stort plus till Läseposten för ett bra nummer med massa bra boktips!

2 kommentarer:

  1. Det är så svårt att få tiden att räcka till även när man är ledig! Och ni börjar väl gymnasiet till hösten? Har vart lite nyfiken på det x) vad ska du gå?

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte förstöra läsupplevelsen för dig, eller vad man ska säga, haha, men jag har nyss läst ut Korpens port och jag vart faktiskt besviken. Jag älskar ju hans böcker om Alex Rider, så jag hade ganska höga förhoppningar, men jag tyckte inte den var speciellt bra. Det vart nog för mycket häxor och 'mörka krafter' för min smak. :)

    SvaraRadera