tisdag 5 juli 2011

Tillbaka till Alagaësia

Kolla det snygga omslaget till allra allra sista (hoppas jag) delen i Eragonserien som släpps redan i november!

Jag längtar trots att de var så länge sedan jag läste de andra delarna att jag knappt minns vad de handlar om. Jag orkar verkligen inte läsa om dem, om ni minns så får ni gärna påminna mig.

Annars tycker jag att handlingen i sig låter väldigt lockande:

"Många månader av träning och slag har fört med sig både segrar och hopp, men också hjärtslitande förluster. Dessutom väntar fortfarande den svåraste utmaningen: de måste möta Galbatorix. Och när de gör det måste de vara starka nog att besegra honom. För om inte de kan, kan ingen. En andra chans existerar inte.
Ryttaren och hans drake har kommit längre än någon vågat hoppas. Men kan de övervinna den ondskefulla kungen och återinföra rättvisan I Alagaësia? Och till vilket pris?" 

2 kommentarer:

  1. Oh my, vilket habegär jag fick nu :) Kmr den verkligen ut på svenska i november också?

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad jag längtar! Kan inte fatta att den snart kommer ut.

    Gillar också omslaget, även om jag tycker att den blåa ramen förstör lite.. ;)

    SvaraRadera