torsdag 7 juli 2011

How does your life move forward when all you want to do is...

Hold still, lite tråkig titel och just tråkig var jag rädd för att boken skulle vara. Caitlins bästa kompis, Ingrid, har nämligen tagit självmord. Först trodde jag att Caitlin skulle deppa genom hela boken men själva historien börjar efter sommaren då Caitlin måste tillbaka till skolan. Caitlin tror att hon kommer vara helt ensam detta året, men så börjar en ny tjej, Dylan, på skolan. När Dylan försöker bli hennes vän ignorerar hon henne först, för ingen kan ersätta Ingrid. Men tillslut blir de ändå vänner, samtidigt börjar killen Taylor få känslor för Caitlin. Men precis när Caitlin tror att hon är redo att gå vidare hittar hon Ingrids dagbok och allt blir ännu en gång upp och ner.

Det här var en riktigt fin bok! Finare än finast till och med. Den överraskade mig helt och hållet med sin smått sorgliga, smått fina historia. Tyckte även det var kul med Caitlins fotointresse och hur fotograferandet spelade in i historien. Passar extra bra för alla er som gillar att fota. Något jag inte visste innan var att den utspelar sig i San Francisco där jag var när jag läste den. Så jag kunde lätt leva mig in i historien och ord som "Bart" (deras pendeltåg/tunnelbana) hade jag inte haft en aning om vad det var om jag inte varit där. En mer än läsvärd bok!


1 kommentar:

  1. Låter riktigt bra, synd att den inte finns på svenska! ^^

    SvaraRadera