tisdag 26 juli 2011

En fin berättelse om kärlek

Jerry är med i gänget men ändå inte. Han är den tysta som mest finns med i bakgrunden. Varje morgon målar han sig svart runt ögonen, en sorgerand som symboliserar det svarta han bär inom sig. I gänget finns också Diana, eller "Lilla Darling" som Jerry kallar henne i hemlighet. För honom är Lilla Darling meningen med livet, men för henne finns han inte ens.

Jag hade inga förväntningar på Lilla Darling och jag blev riktigt överraskad när jag började läsa. Berättelsen fångade mig på en gång. Jerry var en intressant och annorlunda kille och ibland kunde jag inte förstå hur han lyckades. Hela historien blev extra fin när den var sedd från hans perspektiv. Det kanske inte låter som en bok att kasta sig över, det tyckte i alla fall inte jag från början, men den är absolut värd ett försök. Förhoppningsvis blir ni lika överraskade som jag.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Jag blev också överraskad av Lilla Darling, positivt överraskad alltså- den är så fin och härlig.

    Hoppas alla har en fin sommar :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte inte om den, tyckte den blev långtråkig och hans besatthet av Lilla darling blev bara jobbig, men smaken är olika !! Jag fick en bok att testa tackvare er sida här. Är här inne och tittar lite då och då.

    SvaraRadera