torsdag 14 juli 2011

Nej tack

Jag kom igenom ungefär 60 sidor i Rampant innan jag gav upp. Inte för att engelskan var för avancerad eller språket för dåligt. Utan för att jag helt enkelt inte orkade med hela storyn. Redan vid första sidan känns det förutsägbart när hon börjar prata om enhörningarna. Ingen snygg, skicklig inledning med beskrivningar om miljöerna och huvudpersonens liv utan direkt på enhörningarna. När jag val tagit mig igenom det förutsägbara får jag veta mer om monster-enhörningarna och de släkten som är ämnade att jaga dem. Storyn varken facinerar eller imponerar mig. Den känns bara fånig. Visst hade jag väntat mig något helt galet, men det här var bara för mycket.

1 kommentar:

  1. Rampant har jeg så utrolig lyst til å lese, synd at den ikke falt i smak :(

    SvaraRadera