tisdag 19 juli 2011

To kill a mockingbird

Jag är ett stort fan av bokkassar. När jag var i USA hittade jag en jättefin To Kill A Mockingbird kasse för bara 14:- som jag bara var tvungen att köpa. Älskar också boken och den kan bli dagens tips. På svenska heter den Dödssynden och är skriven av Harper Lee. Ur ett barns perspektiv får man följa händesleutvecklingen i en liten by i amerikanska södern när en svart man bli anklagad för att ha våldtagit en kvinna. När barnet, Scouts, pappa ställer upp som försvarsadvokat för den svarta mannen växer hatet bland invånarna i byn. En jätte intressant och spännande bok om rasism, läs den!




4 kommentarer:

  1. Har velat läsa den ett tag, nu vill jag läsa den ännu mer! :D

    SvaraRadera
  2. To Kill A Mockingbird er en fantastisk bok! En av mine favoritter :)

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg påse! Jag är också ett stort "Mockingbird-fan". Tråkigt att det aldrig kommer några fräsiga accessoarer till Sverige. De engelska utgåvorna har alltid så fina omslag också jämfört med våra. Fusk!

    SvaraRadera
  4. Läste att försäljningen gått upp supermycket sedan Posh och Becks valt att ge dottern namnet Harper efter Harper Lee. Alla läser ju inte bokbloggar så det är bra att tips kommer från olika håll :)

    SvaraRadera