fredag 12 april 2013

Böcker som ska bli film

Det blir mycket Young Adult på bioduken framöver! 

2013
Filmer som ännu inte haft premiär

2014

Övriga 
 Jellicoe Road, The Fault in our stars, Miss Peregrine's home for peculiar children, Pojkkarna The Scorpio races, The Giver, Significance, Fallen, The forest of Hands and Teeth, House of Night, Wicked Lovely, If i stay, Why we broke up, Angelfall, The Selectet works of T.S. Spivet, Mockingjay, Shiver, The Diviners, Matched, Uglies, The Raven Boys, Hush hush, Before I fall, Paranormalcy, Dash and Lily's book of dares, But then I'd have to kill you, Himlen börjar här, Thirteen reasons why, Gone, Rubinröd. 

12 kommentarer:

  1. Helt sjukt vad mycke böcker som blir film, lite tråkigt oxå för det bidrar ju inte till att fler kommer läsa :/

    SvaraRadera
  2. Många böcker man har allt läsa nu innan de blir film alltså..

    SvaraRadera
  3. Hade ingen aning om alla de här, spännande! :D

    SvaraRadera
  4. Åh, vad många det var! Kul!:) Och tack för att ni gjorde en lista^^

    SvaraRadera
  5. Hm, jag skulle nog säga att det bidrar till att fler kommer läsa... I alla fall så känner jag att om man ser en bra film och får veta att det är en bok bakom den, så vill man läsa boken!

    SvaraRadera
  6. Tack för listan :)) Många som jag inte vetat om att ska bli film!

    SvaraRadera
  7. Tack för listan, det var många som jag inte visste om : )) Ps: er blogg är härlig! Ni har gett många fina tips

    SvaraRadera
  8. O så kom det två gånger i misstag : P

    SvaraRadera
  9. oj, det är ju hur många böcker som helst som ska bli film :O
    Det ska bli kul att se hur de ska göra en tv-serie av Delirium. :)

    SvaraRadera
  10. House of Night ballade ur efter typ femte boken, men jag tycker att det redan är lite väl mycket vampyrer på TV:n redan. Eller är det bara jag?
    Men det slutar väll med att jag kommer sitta klistrad när filmerna kommer ut

    SvaraRadera
  11. HERREGUD!!! asså kan inte fatta att alla dessa böcker ska bli film! många av dessa böcker speciellt VA-serien har jag drömt om att de ska göra film av men man blir ju chockad att man ska göra alla dessa böcker till film! liksom många av dessa böcker ingår i serier och liksom HON-serien är redan nu 10 böcker men ska bli 12!! hur kommer det gå? kommer dem orka göra 12 filmer eller kommer dem slå ihop några böcker? Väldigt nyfiken på hur detta kommer sluta, men jag är så väldigt spänd över att de kommer ut på film.
    Nu får vi väll bara hoppas att alla dessa "filmer" inte blir en "flopp" utan att det blir skit bra!

    SvaraRadera