måndag 11 mars 2013

En sekund i taget


 En sekund i taget dör alla människor i en mystisk smitta. På några timmar rasar hela Hedvigs liv samman, hon är nämligen den enda som inte får smittan. Efter att ha sett hela sin familj dö flyr hon iväg från alla jobbiga minnen och döda kroppar. Ensam gör hon sitt bästa för att överleva i ett ödelagt Sverige.

Jag har alltid gillat Sofia Nordins romaner, men den här grep inte tag i mig. Det var intressant hur Hedvig gjorde för att överleva och det kändes realistiskt i sitt sammanhang. Men jag kände aldrig att det blev riktigt spännande. En sekund i taget påminner mycket om Sofia Nordins andra böcker och det är kanske det som gör att den sticker ut, för jämfört med andra böcker i samma genre är det här något helt annorlunda. Tyvärr kändes det inte som att det passade mig. Jag måste säga att jag gillar hennes bok Äventyrsveckan mer, eftersom spänningen och relationen mellan huvudpersonerna byggdes upp så bra på de få antalet sidor. Detta saknade jag lite här. 

1 kommentar:

  1. Jag har nyss lånat denna bok eftersom den kändes intressant när jag läste baksidetexten men nu blev jag lite osäker.

    SvaraRadera