söndag 9 september 2012

Fantasy i höst

Upptäckte just att två fortsättningar till två favoritböcker kommer ut nu i höst. Den första är Levande skuggor, andra delen i Cornelia Funkes serie Reckless. Den andra är Under tiden, fortsättningen på den Gröna cirkeln av Stefan Casta. Det blev inte mycket fantasy för mig under sommaren, kanske blir hösten min nästa fantasyperiod? Längtar efter fiktiva världar, konstiga varelser och äventyr. I bokhyllan står dessutom Amerikanska gudar, Percy Jackson och City of Lost Souls och väntar. Känner mig riktigt taggad på fantasy nu!


4 kommentarer:

  1. Gud vad roligt!! Visste faktiskt inte att det skulle komma någon fortsättning till någon av dem.

    SvaraRadera
  2. Under Tiden är jag extremt nyfiken på. Lämnades så många obesvarade frågor i Den Gröna Cirkeln att jag höll på att bli tokig, mu kankse man äntligen kan hoppas på lite svar :)

    SvaraRadera
  3. Ska nog läsa Reckless, är den bra?

    SvaraRadera