måndag 3 september 2012

Era största läsupplevelser under sommaren! - Del 2

Här kommer andra delen med era bästa läsupplevelser under sommaren. Första delen hittar ni här!


Man (Bokskadad) - Om man inte räknar med omläsningar skulle jag säga att det är The Ghost's Child av Sonya Hartnett - så ett stort tack till dig Hanna som hade med omslaget i ett inlägg!, Ringens Brödraskap av J.R.R. Tolkien - mycket på grund av läscirkeln som Emelie och Anna hade i juli och Harry Potter och Fången från Azkaban av J.K. Rowling - som jag aldrig läste färdigt när den släpptes. Annars älskade jag också bilderböckerna The Incredible Book Eating Boy, The Great Paper Caper och Lost and Found av Oliver Jeffers.

Lovisa - Måste nog säga "Anna and the french kiss" (Stephanie Perkins), och inte bara för att det var den senaste jag läste:P Den var lättläst, flörtig och helt enkelt magnifik. Kunde inte sluta läsa, ÄLSKADE den!!:D ♥

Emmy - Jellicoe road... <3 sedan så blev jag kär i Rick Riordans böcker om Percy Jackson den här sommaren



Lisa (Boklisa) - "Anna and the french kiss" och "Mycket mer än så" har varit bäst nu i sommar, utan tvekan. Böcker helt i min smak med en blandning av mysiga miljöer, söta pojkar, lite familjetrubbel och så ett lyckligt slut på det hela. ;)

Frid (Frids bokrecensioner) - INTE Jellicoe Road. Den fick 130 sidor sedan gav jag upp. Nä, den bästa upplevelsen och en bok som levererade trots höga förväntningar, var "17 år och skitsnygg" av Emma Granholm. Sen läste jag även "E=mc2", Bodanis "biografi" över relativitetsteorin. Satt som en smäck och nu förstår jag äntligen vad alla snackat om.

Dola (Dolas bokblogg) - Böckerna "Du glömde säga förlåt", "Mycket mer än så" och "Mitt perfekta liv" av Sarah Dessen, om jag måste välja.




Eve (Min bok och jag) - Fått två nya favoriter, "Sweet Evil" och "The Immortal Rules"! Båda ska läsas om inom kort! :D

Linnea (Boknea) - För mig är det antingen "Charlotte's Web" av EB White eller "Presidentens Hustru" av Curtis Sittenfeld. Två helt olika böcker, men de två jag finnes extra minnesvärda :)

Lihini (Teen Book a Lover) - "The Golden Lily" av Richelle Mead och "The Red Pyramid" av Rick Riordan! Man kastades in i handligen direkt, och spänningen gick nästan o ta på! Helt sagolika böcker!

Yvanna (Yvannas böcker) - "Dust of Dreams" & "The Crippled God", avslutningen på Steven Eriksson episka fantasyserie. Även om serien i sig varit lite upp och ner, så slutade det verkligen på topp.


Anonym - Jag läste "Cirkeln" och "Eld" av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg, och så förstås Hungerspelen-trilogin av Suzanne Colllins(som man sträckläser på ett par dar), mina nya favoritböcker!

Anna (Annas bokblogg) - "Styggelsen" av Amanda Hellberg. En skräckroman som jag lämpligt nog läste uppkrupen i soffan medan ett rungande åskväder drog förbi.

Tessan (Tessans bokblogg) - Jag måste nog säga "Victoria Bergmans svaghet-trilogin" (Kråkflickan, Hungerelden och Pythians Anvisningar). Multipla personligheter, incest, våldtäkt, mord, tortyr, sekt, pedofili, självmord...ja, you name it. Allt det vidrigaste du kan komma på finns inbakat i dessa böcker. Och författarna gör det på ett fantastiskt bra sätt!

1 kommentar: