lördag 22 oktober 2011

Vårens stora bokprojekt!


"Våren 2012 kommer Xpublishing att ge ut en kollektivroman, skriven av lika många författare som karaktärer. Tjugosju av Sveriges mest intressanta skribenter deltar i projektet, som går under arbetsnamnet Nynäshamn-Bålsta."

Så inleder Xpublishing sin förklaring av projektet. Boken kommer innehålla 27 berättelser, skrivna av 27 författare (bl.a. Sara Bergmark Elfgren, Malin Isaksson, Jenny Jägerfeld, Ingrid Olsson, Gunnar Ardelius, Mårten Sandén och Johanna Thydell). Varje författare kommer beskriva en persons resa på pendeltåget tills personen möter en annan författares historia och person. På så vis kommer alla berättelser hänga ihop på ett väldigt snyggt och smart sätt. Jag tycker att det låter som en superspännande och intressant idé och jag kommer definitivt att läsa boken , speciellt eftersom jag faktiskt bor på en av stationerna mellan Bålsta och Nynäshamn.

Håll utkik efter den i vår!

3 kommentarer:

  1. Låter som en jättebra bok, definitivt något jag kommer kika efter! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, va spännande! Den vill jag verkligen läsa!! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé! Ska absolut hålla utkik efter denna bok!
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera