måndag 17 oktober 2011

Augustpriset - Nomineringar!


Av årets augustprisnomineringar (i barn och ungdomskategorin) har jag bara läst en bok. Cirkeln såklart. 
Kanske är det då inte konstigt att jag hoppas på att Cirkeln tar hem det här priset. Det är ju faktiskt en av de bästa svenska ungdomsböcker jag läst någonsin! 
Men vill ändå hinna läsa några av de andra nomineringarna innan priset delas ut den 21 november. Pojkarna, som jag hört ska vara väldigt bra, står överst på listan. Den stora överraskningen däremot var I den tysta minuten mellan som jag aldrig hört talas om förrän nu. Det är tydligen en ungdomsbok som även den verkar väldigt väldigt bra, här kan ni läsa mer om den! 








1 kommentar:

  1. Jag gissade rätt på 3 av de 8. Min favorit var "I den tysta minuten mellan" (Jag skriver om den boken just nu på Bokcirklar). Årets bästa svenska reality!
    Och Cirkeln är årets bästa svenska fantasy,

    Kanel = Lena Kjersén Edman

    SvaraRadera