tisdag 4 januari 2011

Förlagen bloggar

Är det bara jag som tycker att det är sjukt kul att läsa förlagens bloggar? Synd bara att de är så få, här är mina tre stora favoriter:
Bonnier Carlsen började nyligen blogga på boktipset.se där de olika redaktörerna, förläggarna och illustratörerna med mera bloggar om vardagen på ett bokförlag plus om en massa roliga nyheter från Bonnier Carlsens sida.

Rabén och sjögren bloggen har olika gästbloggare som de flesta är författare och nu i jul har de låtit olika bloggare och författare dela med sig av sina julklappstips. Om det är bra gästbloggare är jag inne här ofta annars kan man även här få en liten inblick i Rabén och Sjögren redaktionen.

X-bloggen som tillhör X-publishing förlaget är alltid härlig att kika in på med mycket uppdateringar och nyheter om förlaget och deras böcker.

Smart är också att följa förlagen på facebook, jag följer de flesta förlag och får reda på mycket kul därigenom.

3 kommentarer:

  1. Håller med, lite grann. Tycker ofta att förlag och andra inte har så bra skribenter. De vill sälja sig och sina produkter, men jag tycker det är viktigt med rolig läsning också.

    SvaraRadera
  2. Förlåt om det här inte har ett dugg med inlägget att göra:O Men hur lägger man upp en egen header??? Jag hittar det inte och jag skulle bli jätteglad om ni kunde hjälpa mej:)

    SvaraRadera
  3. Om du går in på Design, så hittar du det där. :)

    SvaraRadera