måndag 17 januari 2011

3 x Engelska böcker


Jag har lovat mig själv att försöka läsa lite mer på engelska i år och har därför surfat runt mycket efter engelska böcker. Tre som jag verkligen vill läsa är dessa:

Just listen är en av Sarah Dessens böcker som jag inte har läst. Handlingen verkar väldigt Dessenaktig och jag känner att det är perfekt nu i vintermörkret att fly till Dessens värld, i alla fall för en stund.

It's not summer without you är fortsättningen på Sommaren jag blev vacker, och där är vi nog alla nyfikna på att se hur det går för Belly.

I Fallen träffar Lucinda David på sin nya skola och blir genast kär, men det visar sig att han är en Fallen ängel och deras kärlek omöjlig... Smått klyschig, men oj vad jag vill läsa den.

4 kommentarer:

  1. It's not summer without you är en skitbra bok! :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller på att läsa Fallen och jag själv älskar omslaget, men själv tycker jag att bokens innerhåll är hittills ingen hit

    SvaraRadera
  3. Håller med Frida, Fallen är ingen hit. Jag impulsköpte den för några månader sedan, och sedan jag läst ut den ångrar jag köpet. Uppföljarna kommer jag förmodligen inte ödsla någon tid på.

    SvaraRadera
  4. Ojdå, det lät inte så bra..
    Nu tvekar jag lite på om jag ska köpa Fallen eller inte.

    Kul att du gillar It's not summer without you, ska bli jätte spännande att få se hur det går...

    SvaraRadera