lördag 28 november 2009

Studiebesöket

Igår kom jag och Klara hem. Vi var så lässugna att vi väntade med att skriva tills idag. Just nu sitter jag mer och funderar på hur jag ska skriva. Men vi har alltså varit på studiebesök hos bonnier carlsen, och vi har lärt oss super mycket. En Eva berättade jättemycket för oss om bonnierförlagen och deras historia och dessutom hur stort arbete det är med att ge ut böcker. När vi kom till själva bonnier carlsen så var där en jättehärlig stämning, vi blev rundvisade av en annan Eva som verkligen såg ut att älska sitt jobb och överallt såg man böcker och bilder och illustrationer till böcker. Rättare sagt, man blev glad åt vilket håll man än tittade. Vi pratade mycket om omslag till böcker, ett ämne jag sällan tröttnar på. Dessutom kom vi båda hem med två högar böcker som vi inte vill annat än sluka. Hur vi ska göra det samtidigt som vi gör alla tusen biljoner prov i skolan nu de sista veckorna blir ingen lätt balansgång, men om man ska vara positiv ett härligt expriment.
Tack så jätte mycket till Karin, Eva Norén och Eva Dahín som tog sig tiden att orda detta åt oss, det var jätte snällt och vi uppskattar det verkligen!

Till sist måste jag bara skriva att det snart kommer ett inlägg om Mia Törnbloms bok Du äger! Så att ni som frågat inte blir allt för otåliga (men jätte kul att ni mejlar!). Jag håller på och läser den nu och trots att jag inte kommit en längre bit så vet jag att det är en superbok och jag ser verkligen fram emot att skriva recensionen.

3 kommentarer:

  1. Skulle vara kul att läsa vilka böcker ni fick med er hem :)

    SvaraRadera
  2. Älvsborgs kyrka(hagen kyrkan) går jag i konfa.

    SvaraRadera
  3. Jättekul att ni hade det bra och att allt funkade enligt planen/karin

    SvaraRadera