tisdag 29 september 2009

Du kan bättre Bredow!


Katarina Von Bredows nya bok Bara inte du var den tredje av mina ny inköpta böcker från bokmässan jag gav mig in på, jag har faktiskt hunnit läsa 3 böcker sen i lördags eftermiddag och börjat lite smått på en ny.

Min första var ju Före och efter Bella av Maja Hjertzell ni kan läsa vad jag tycker om den lite längre ner.

Andra boken var faktiskt Hemsökt/På liv och död av Meg Cabot vad jag tycker om den kommer snart måste bara smälta den lite och så tycker jag och Elin att det blivit mycket Cabot. Men håll ut recensionen kommer om några dagar.

Tredje var då Karatrina Von Bredows nya.
Bredow har skrivit några av mina favoriter när de gäller kärleks böcker och som ni säkert inte missat så är det just kärlek jag gillar mest av allt.
Men men den nya boken handlade om Emma som fyllt tjugo, flyttat till en egen lägenhet och skaffat jobb.
Men plötsligt ringer bästa väninnans pojkvän på dörren, en svindlande närhet uppstår och Emmas vardag börjar vackla. Inte blir det bättre när Emmas allra bästa vän Markus börjar syssla med saker som är farliga....

Detta var inte nån dålig bok men ändå inte bland de bästa, men eftersom Bredow skrivit några av mina favoriter så kanske jag sätter ganska höga förväntningar på hennes böcker, detta var inte hennes sämsta men inte heller den bästa.

Om man läser på baksidan av boken så kan man läsa mycket som jag inte tycker stämmer in i bokens handling, tex så står de att hon balanserar mellan sina skilda föräldrar och de tycker inte jag stämmer. Och att Magnus sysslar med saker som blir farliga för de båda tycker jag är delvis rätt och delvis fel för i slutändan räddar de dem. Och jag tycker själva handlingen i boken är A och han står de inte mycket om på baksidan.

Men även om jag tycker det är lite fel så tycker jag boken är ganska bra, jag gillar Bredows sätt att skriva hon liksom får en att vilja fortsätta läsa fast handlingen är så uppenbar. Boken griper på ett sätt tag i en, man vill veta i detaljer vad som händer, hur saker och ting löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar