fredag 8 februari 2013

Sportlovsläsning!

Idag får vi göreborgare sportlov! Detta inleder jag traditionsenligt med att visa er min lovläsning! I år är jag utomlands halva sportlovet, därför får Mrs Dalloway följa med eftersom det var den tunnaste boken jag kunde hitta (reser med lätt packning). Ska självklart bli väldigt kul att få läsa den också!

Great Expectations läser jag just nu i engelskakursen. Är osäker på om Charles Dickens är min typ av författare, men ska ändå blir roligt att få läsa en bok som jag läst om i så många andra böcker. Blodsmagi har jag varit nyfiken på länge och tänkte nu i veckan passa på att läsa den. Hade inte planerat att det skulle bli så mycket klassiker, men just nu är det en sådan mellan period då jag väntar på alla nya böcker som börjar släppas i mars, april. Då kan jag lika gärna passa på att läsa lite klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar