torsdag 22 september 2011

Releasefest av Cornelia Funkes nya bok!

Jag älskar att åka tåg länge, speciellt ikväll, på väg mot Göteborg och bokmässan. Som ni kunde läsa i Elins tidigare inlägg så ska vi intervjua Cornelia Funke imorgon på bokmässans temascenen. Det ska bli otroligt kul, men väldigt nervöst. Mycket på grund av att intervjun kommer att vara på engelska, men också för att det kommer vara mycket människor där och lyssna på oss.

Men min nervositet är inte alls lika stor nu som förra veckan. För i tisdags träffade jag faktiskt Cornelia Funke på Palatsets bokrelease av hennes nya bok "Spökriddaren och hans väpnare". Under hela augusti och september har jag varit med i Palatsets teatergrupp och jobbat med releasen. Och i tisdags kväll ägde den äntligen rum, och det var fantastiskt. För det första så var releasen INNE i själva Palatset. Lokalerna är otroligt vackra och ger verkligen en Hogwarts-känsla. För det andra så fick vi proffisonell hjälp med smink, kostym, ljud och ljus vilket verkligen höjde hela föreställningen. För det tredje var det massor av press där. Och för det fjärde så var Cornelia Funke där och tittade! Hon hade sett videoinspelningar av vår förra release av hennes bok "Reckless" och gillat det så mycket att hon nu ville ha sitt nästa världssläpp i Sverige.

Under kvällen bjöds det på mat och dryck, intervju med Cornelia, goodie-bags m.m. Men det största var vår förställning. Vi visade korta bitar ur boken, läskiga, roliga, spännande, konstnärliga och underliga bitar. Allt för att väcka gästernas intresse för boken. Och jag tror vi lyckades. Här kan ni läsa väldigt bra om vad Amelie från Amelies Boktips tyckte och Sofia från Flaskposten.


Vanja sminkad som Spökryttare


1 kommentar:

  1. Det var verkligen helt otroligt! Jag fick helt ärligt rysningar! Ni fick mig väldigt sugen på att läsa boken också! :D

    SvaraRadera