söndag 25 september 2011

I Mässvimlet

Dina 15 år, Läsare
Varför är du på mässan?
Jag åkte till Göteborg för att hälsa på släktingar och träffade några kompisar. De hade gratisbiljetter hit så jag följde med. Jag är väldigt nöjd med bokmässan hittills. Det bästa har varit att se Bob Hansson 




Karin, Redaktör på Xpublishing 
Vad har varit det roligaste på mässan? 
Det bästa hände när jag skulle gå och ta en kopp kaffe vid SVDs monter. När jag kom dit upptäckte jag att en intervju precis skulle börja på deras scen. Det var en intervju med poeten Elisabeth Hjorth vars bok Hängivelsen jag velat läsa så länge men inte tagit mig tid till. Så jag satte mig där och lyssnade. Det är överraskningarna som nästan är det roligare här på mässan! 





Åsa Anderberg Strollo, Författare 
Vad har du medverkat i här på mässan? 
Jag har gjort lite olika saker. Igår (fredag) pratade jag på debattscenen med "Situation Stockholm". Vi pratade om hemlöshet, hur viktigt det är att förebygga samt hjälpa de som är drabbade. 
Idag har jag vunnit deckarpriset Spårhunden för bästa deckare. Jag trodde inte att jag skulle vinna för jag har tidigare bara fått nomineringar, men att nu vinna kändes jätte häftigt! 











2 kommentarer:

  1. Var Bob Hansson där?! Vet ni när?!?!?! :O

    SvaraRadera
  2. Han var där på lördagen, 13.30 till 14.00 och pratade om sin nya bok "Dingo dingo" :)

    SvaraRadera