söndag 19 september 2010

Beautiful blogger


Jag blev jätteglad när jag upptäckte att Bookwitch på svenska tilldelat oss en Beautiful blogger award. Bookwitch är en blogg som jag ofta klickar mig in på, och blev väldigt glad över det hon skrev om oss. Tack så mycket! 

Om man blir tilldelad en Beautiful blogger award ska man följa lite instruktioner som att...

... klistra in awardbilden i sin blogg för att visa att man fått den.
... tacka och länka till den som nominerade en.
... nominera sju andra bloggare och länka till dem.
... berätta sju saker om sig själv.

Svårigheten är inte att hitta sju bloggar utan snarare vilka jag ska välja. Men några som jag nästan följer dagligen och som absolut är värda en plats är:

Bokfreak. En av de första bokbloggar jag och Klara började läsa och som vi fick mycket inspiration från i början av vårt eget bloggande.
Flaskposten. Flaskpostens recensioner är alltid intressanta att läsa och får alltid mycket tips av dem.
Hannas boktips. Förutom bra recensioner skriver Hanna om annat inom bokvärlden, ger bra musiktips och spännande rapporter från BOKarna. Alltid roligt att läsa!
BookLover. En bra bokblogg med superfin header om barn och ungdomsböcker som jag ofta läser för att få bra tips.
Amelies boktips. Det är alltid roligt att se vad Amelie skriver!
Böcker kan ta dig vart du vill. Här hittar jag alltid något nytt och intressant boktips. 
Collaget. Inte bara för alla bra boktips jag hittar där. Utan också för att de skriver om vad som händer på biblioteken i Göteborg och annat kul.

Jag älskar att läsa bokrecensioner och jag tycker att alla nominerade ovan skriver jätte bra sådana. Nu kommer det lite svårare, att skriva sju grejer om mig själv. Jag tänkte att jag skriver sju saker som har med både mig och Klara att göra, får se hur det går.

1. Vi har känt varandra hela livet (och då menar jag hela).

2. Klara är en grym idrottare och går i idrottsklass.

3. Elins favoritbok när hon var riktigt liten var Sånger och visor av Agnes Tegner.

4. Klara har läst Om jag stannar fler gånger än vad man kan räkna på fingrarna, och hon tänker läsa den många många gånger till.

4. Elin tål inte lukten av bananer.

6. Vi är varandras motsatser i nästan allt.

7. Vi älskar böcker!

Ni får ursäkta, men jag håller på att somna framför datorn. Det tar tid det här och det är inte lätt att komma på vilka bloggar man ska välja och vad man ska skriva om sig själv, och nu är klockan på tok för mycket. Snart kommer lite förändringar på bloggen där bland annat lite personlig fakta om mig och Klara dyker upp. Håll utkik!

God natt!

1 kommentar:

  1. Ursäkta tjatet men ni har fått en liten utmärkelse även hos mig. Keep up the good work!

    SvaraRadera