fredag 18 december 2009

Vad skulle du ha valt?


Vad skulle du valt, kompisen eller pojkvännen/flickvännen?

Annika Thors bok Vad skulle du valt handlar om just det, att välja.
Jesper och Abbe har alltid varit bästa vänner. När Jesper träffar Annie vill han helst vara med henne. Men när de väl gäller tänk om man väljer fel då? När telefonen ringer ska man svara eller låta det ringa? Vad skulle du ha valt?

Boken är otroligt tråkig och väldigt platt, bara precis i slutet det händer nått.
Under hela boken får man lära känna Jesper, Annie, Abbe och resten av människorna.
Jag kan säga att boken är otroligt lång tråkig. Jag gillar verkligen temat i boken, liksom vad väljer man? Men Thor har inte lyckats.
Rekommenderar inte denna bok!

Klara

PS. Jullov :D

2 kommentarer:

  1. Oj, jag håller inte alls med. Språket är otroligt vackert. Och dessutom är det skönt med en bok som beskriver hur det är, i det verkliga livet är det inte alltid bara en massa problem och ångest.

    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. De var roligt att höra vad du tycker om boken, att man kan tycka så olika.
    Jag kanske hade förväntat mig för mycket av temat.

    SvaraRadera