måndag 28 december 2009

handlingen sitter.


Inga livstecken- Inger Frimansson

Boken handlar om Andreas, Olivia, Siri och Magnus som sitter hemma hos Siri en nyårsdag. Helt plötsligt beslutar sig Andreas för att gå därifrån. Andreas flickvän Olivia ville följa med men det ville inte Andreas. "Jag ringer", sade han. Men han gjorde aldrig det. Det visade sig att han heller inte gick hem. Han försvann bara. Alla som kände Andreas visste att han aldrig skulle sticka utan anledning. Alla hans anhöriga blir väldigt oroliga och till slut kallas polisen in.

Jag älskar denna boken. Men när jag frågar mig själv varför så kan inte komma på nån riktigt bra anledning.
Jag gillar kanske sättet hon skriver på, handlingen eller allt?
Förmodlingen allt eftersom jag gillade den så mycket. De var ett tag sen jag läste den nu men minns att jag nästan började läsa den igen med en gång. Detta är typiskt en sådan bok där själva handlingen sitter kvar men inte resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar